21 Temmuz 2014 Pazartesi

Yanık İzi Nasıl Geçer



Herkese selamlar,

Blogdaki ilk yazımda sizlere yüzümdeki yanıklar hakkında bilgiler vereceğim.


18 Mayıs 2013 günü okuldan çıktıktan sonra işe ardından eve döndüm. Öğrenci evinde genellikle makarna, patates kızartması, yumurta tarzı basit yiyecekler yenir. Ben de öyle yapardım genelde ama o akşam sulu yemek canım istedi. Düdüklü tencerede türlü yapmaya karar verdim. 20-25 dakika sonra yemek olmuş mu diye yemeğe bakmak isterken düdüklü tencere aniden patladı. Hala patlama sonrası 5 dakikasını hatırlamıyorum. Düdüklü tencerenin kapağı aspiratörü paramparça etmiş. Tenceredeki kaynar su yüzümün sağ tarafı, sağ gözüm, sağ kolum ve karın bölgemin sağ tarafına geldi. O anki acıyı tarif etmek mümkün değil. Sesi duyan ev arkadaşlarım hemen beni banyoya götürdü ambulans gelene kadar yanık yerlerime soğuk su tuttular. Ambulans geldikten sonra Ankara Numune Hastahanesi'ne gittik. Yanık bölümündeki hemşire, vücudumdaki yanıkların üstüne silverdin sürdükten sonra bez ile kapattı. O gün acıdan uyuyamadım.

Ertesi günü yanık üzerindeki bezlerin yenilenmesi için tekrar hastahaneye gittim. Hemşire bezi açtı ve kolumu bileklerden omzuma doğru sıyırdı. O an bayılacaktım, çünkü sağ kolumda deri yoktu. Yüzümün de aynı şekilde olacağını düşündüm. Freddy ve Jason filmindeki karakterlerin yüzünü almıştım. Kabus görüyor gibiydim, bir an önce uykudan uyanmak istiyordum.

İçine kapanık, sessiz biriydim. Bu sebeple yanık psikolojisinden kurtulmam için tek şey dua oldu. Kaderimizde yanmak da varmış derken bir yanımda isyan ediyordu. 3 gün aileme haber vermedim. Param bitince haber vermek zorunda kaldım. Annem apar topar Ankara'ya geldi. Bu sürede 3 gün boyunca evde kaldım. Hemşire sürekli "hastahanede kalmalısın"dese de Numune Hastahanesi'nin Yanık bölümünün Akyurt ilçesinde olduğunu duyunca vazgeçtim. Evde sürekli yanık bölgemi hemşirenin verdiği PH değeri yüksek su ile ıslak tutuyordum.

Annemin gelmesiyle Akyurt'un yolunu tuttuk. Bu arada vücudumda 1, 2 ve en kötüsü olan 3. derece yanıkların olduğunu öğrendim. Yüzümde ikinci ve üçüncü derece yanıklar vardı. Kesin iz kalır dediler. Psikolojim alt üst oldu. Okulu ve çok sevdiğim Ankara'yı bırakıp memlekete gitmeyi düşündüm.

Ankara şehir merkezinde neden tedavi olmuyoruz diye hayıflanırken Akyurt ilçesinin tedavi için muhteşem bir ilçe olduğunu gördüm. Havası Ankara'ya göre çok temizdi. Gürültüden uzak sakin bir ilçeydi. Güneş battığı zaman birkaç saat dolaşıp tekrar hastahaneye geliyordum. Bu arada her gün yanık bölgelerimde ölü deri çıkıyor hemşireler her gün banyo lifi ve jiletle yanık derilerimi kazıyordu. Canım en fazla bu süreçte yandı. Yaklaşık 10 dakika sürüyordu. 5 dakika kolumu kazıdıktan sonra yarım saat uyuyordum acıdan bayılacak duruma geliyordum. Günde 15-16 saat uyuyordum. Günlerce en ağır işte çalışmış gibi vücudum yorgundu.

Yüzümdeki sargıyı açtıklarında aynada yüzümü görmek istedim. Yüzümün sağ tarafı berbat durumdaydı. Hayatımın geri kalanını bu yüzle mi sürdürecektim. O sürede sürekli memlekette eve kapanmayı yıllarca çıkmamayı düşündüm. Bu sırada annem, dedemden duyduğu halk dilinde kocakarı ilacı denilen yanıklara iyi geldiği söylenen sıvı bir ilaç getirdi. 

Yumurta sarısı yağı diye bir sıvı. Tavuk pisliği gibi kokuyor. Yanık izlerini geçiriyormuş. Hemşireler bir şey söyler diye hastahanede kaldığım odada ara ara yumurta sarısı yağını kolum ve yüzüme sürmeye başladık. Peçete ve benzeri şeyler sıvıyı çabuk emiyordu bu sebeple yumurta yağını kuş tüyü ile sürüyorduk. 

Her gün sürekli karnım dışındaki yanıklara sürmeye başladık. Bu sırada beslenmeme çok dikkat ettim. Her gün ikişer tane haşlanmış yumurta yedim. Hastahane yemeği dışında dışarıdan da yemek söyledik. Ayrıca çok fazla meyve yedim. Allah korusun başınıza buna benzer bir iş gelirse beslenmenize çok dikkat edin.

10 gün hastahanede kaldıktan sonra doktorlar eve çıkmamın bir sakıncası olmadığını söyledi. Bu arada yanık bölgelerim hala sargılı. Yüzümdeki izler çok hızlı iyileşiyor. Doktorların kesin iz kalır dediği yüzümde 3 haftanın sonunda tek iz kalmadı. Hatta yanık olan sağ tarafım sol tarafa göre daha pürüzsüz oldu.

Yumurta yağının önemini anlatmaya çalıştım size. Yanık tedavisinde hiçbir ilacın, yumurta yağının yerini tutamayacağını anladım.

Bir sonraki yazımda Yumurta Yağının nasıl yapılacağını yazacağım.

Esenle...

31 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Cok gecmis olsun cok uzuldum okuyunca, ama ayni zamanda izlerin gecmesine koca kari ilaclari dedigimiz ilaclarin sonuc vermesine de cok sevindim :) umarim bundan sonra her sey istediginiz gibi olur

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkadaşlar,

    Yanık izi yakkında yabancı bir kaç kaynaktan verimli yöntemleri araştırım sayfamda yayınladım.

    Ziyaret etmek isterseniz buyrun;

    bilgicekici.com/2015/07/12/yanik-izi-nasil-gecer/

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar talihsiz bi kaza sonucu parmagımı kaybettim 1 aydır sargı hala iyleşmedi 3.haftadan berli yumurta yagı sürüyorum yaralara iyi gelirmi devam etmelimiyim bilen birisi mesaj atsın lütfen !

    YanıtlaSil
  6. Abi benim sol kolumun bir kısmı ve sağ ayağının bir kısmı yandı kolunda kararma var ayagmda ise baloncuk çıktı kolundaki kararma izi geçermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim için rahat olsun deri soyucu kremler var leke falan kalırsa bir cilt doktoruna git kendisinden deri soyucu bir krem iste kafana göre deri soyucu krem alma senin cilt tipini cilt doktoru belirler ve cildine uygun kremi cilt doktoru verir. Geçmiş olsun..

      Sil
    2. Benimde perşembe gecesi kaynar yemek döküldü hemen soğuk suyun altına girdim acile gittim ilk müdahale yapıldı ertesi gün plastik cerraha gittim 2.derece yanık dedi 15 20 gün içinde geçecek ve iz kalicakmi dedi yanan yer omuz sırt ve biraz boynumun yan tarafi ama ben cok kafama taktım acaba leke kalicakmi diye bugün 3 gün içim içimi yiyor açaba gecicekmi banada yazarmisiniz

      Sil
  7. Abi benim sol kolumun bir kısmı ve sağ ayağının bir kısmı yandı kolunda kararma var ayagmda ise baloncuk çıktı kolundaki kararma izi geçermi

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bende arabada yandim iki aya yakın gatada yogun bakmda yattim.elimde ve yzumde var yanık.elimden bi kactane ameliyt oldum elimde iz kalcak o kesn de.yuzum daha iyi olablr lekeler var bunun cozumu ne olabilir.hala kremleri kullnyrm kontrollerde susuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furacin silverdin fito

      Sil
    2. Güzel kardeşim geçmiş olsun tahriş varmı belirtmemişsin fakat fito kremi mutlaka kesinlikle kullanmalısın günde 2 kez sürmelisin için rahat olsun hiç bir yan etkisi yoktur. Eğer ilgili bölge iyilesmediyse bir de tahriş kızarıklık morluk gibi durumlar varsa yalnız bu kremi kullanmadan önce bir doktora sor çünkü içerisinde kortizon mevcut kremin ismi hipokort. Ha ilgili bölge iyileşti de bir leke kaldıysa o zaman güzel kardeşim bir cilt doktoruna gidip sıkıntını söyle ve kendisinden bir deri soyucu krem vermesini iste vermiş olduğu deri soyucu krem ile birlikte fito kremi sür güzel kardeşim eskisinden de güzel bir cildin olur ALLAH'ın izni ile geçmiş olsun..

      Sil
    3. Güzel kardeşim geçmiş olsun tahriş varmı belirtmemişsin fakat fito kremi mutlaka kesinlikle kullanmalısın günde 2 kez sürmelisin için rahat olsun hiç bir yan etkisi yoktur. Eğer ilgili bölge iyilesmediyse bir de tahriş kızarıklık morluk gibi durumlar varsa yalnız bu kremi kullanmadan önce bir doktora sor çünkü içerisinde kortizon mevcut kremin ismi hipokort. Ha ilgili bölge iyileşti de bir leke kaldıysa o zaman güzel kardeşim bir cilt doktoruna gidip sıkıntını söyle ve kendisinden bir deri soyucu krem vermesini iste vermiş olduğu deri soyucu krem ile birlikte fito kremi sür güzel kardeşim eskisinden de güzel bir cildin olur ALLAH'ın izni ile geçmiş olsun..

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  10. İnan kolumun yarısı yandı şimdi bir iz yok

    YanıtlaSil
  11. Benim de kolumda yanik izi var üzerinden çok zman geçti genede etkili olur mu ?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba çok geçmiş olsun benimde çeneme ve boyundan aşağı kısmıma 3 gün önce kaynar su dökültü çok kötü yandım ve sadece madecassol kullandım ama şu an yanan yerler karardı koyu kahve oldu ve iz kalır diyorlar moralim çok bozuk yüz bölgesi ve çok belli oluyor. yumurta karışımını paylaşır mısın

    YanıtlaSil
  13. Beş senedir yanik izlerim var kirmizi kahverengi gibi ne yapabilirim gecermi

    YanıtlaSil
  14. Beş senedir yanik izlerim var kirmizi kahverengi gibi ne yapabilirim gecermi

    YanıtlaSil
  15. Tugba kavalcı,,,dilerimki geçer bigün aynısı bendede vardı geçti çok şükür...


    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben de düdüklü kazası yaşadım. 2 hafta oldu. 2. Derece yanik var dediler.senin yaraların ne zaman iyileşmeye başladı. 3 hafta sonunda hem iyileşip hem izlerin den mi kurtuldun.benim 2 hafta oldu hala sargi var ve çok yavaş iyileşiyor. Şimdi sürsem yumurta sarısi yağını olur mu lütfen yardım et

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve şuan iz kalır diyorlar😑😑😑

      Sil
    2. Bir de sana iz için krem verdiler mi

      Sil
  17. Allah yardımcınız olsun, bugün kandil sizin için de dua edecegim.

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar bende yandım 2009 yılında alev yanığı benim tüm vücudum da var izlerim kaldı simdiye baya bi ben ne yapmalıyım eğer bilgilendirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  19. Yumurta yağını yara komple iyileştikten sonrami surmeliyiz

    YanıtlaSil
  20. Benim yüzünde sıcak bi metal degdi 2 gün önce hafif bi kabarıklık var geçermi geçerse ne zaman geçer cevap verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  21. Kusura bakmayın epeydir yazı girmeye fırsatım olmamıştı. Bu süreçte çok fazla yorum gelmiş. Doktor tedavisi ile birlikte yumurta yağı izleri kesinlikle yok ediyor.

    YanıtlaSil